21 février 2009

Blender tutorial: Winter scene : 1/3

Notice: This tutorial really needs to be updated, I'll try to do it asap. Part 1: The Snowman Part 2: The fir trees Part 3: The scene setting and render This tutorial will tell you how to make a simple winter scene. Some fir trees and a snowman. It is supposed to show you how to use the most common Blender fonctionnalities (modeling, adding materials and textures) and shortcuts. When a shortcut is used for the first time, I'll say something like "press the x key". When I use it again, I'll just put ... [Lire la suite]
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21 février 2009

Blender tutorial: Winter scene : 2/3

Notice: This tutorial really needs to be updated, I'll try to do it asap. Part 1: The Snowman Part 2: The fir trees Part 3: The scene setting and render 2. The fir trees 10. We're going to make the fir trees on a different layer than the layer of the snowman. Layers ? Yes, the 20 little squares are the layer buttons. As far as I know, you can't have more layers, and you can't name them. The first (and maybe the second) layers are selected, this means the snowman was created on one of them. (To select several... [Lire la suite]
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22 février 2009

Blender tutorial: Winter scene : 3/3

Notice: This tutorial really needs to be updated, I'll try to do it asap. Part 1: The Snowman Part 2: The fir trees Part 3: The scene setting and render 21. Let's start with the camera. Select it, and try to point it at the snowman (with G and R), so that you can see the snowman and also the forest. You can go in the camera view (0) to help you (you can move the camera while you're in this view). The easiest way is to divide the 3Dview in 2 parts, one to display the camera view, and the other one to move the camera... [Lire la suite]
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22 février 2009

Tutoriel Blender: Pieuvre et Subsurf : 1/2

Ce tutorial va vous apprendre comment créer une petite pieuvre, en utilisant la fonction "Subsurf". Cette fonctionnalité permet de créer des formes lisses/organiques assez facilement. Ce tutorial va aussi permettre de voir comment assigner plusieurs matériaux à un même objet. J'utilise encore la même notation que lors des tutoriaux précédents pour les raccourcis clavier : "Appuyer sur la touche X..." pour un raccourci pas encore vu, et "(X)" si on le réutilise. Dernière mise à jour : Avril 2007,... [Lire la suite]
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22 février 2009

Tutoriel Blender: Pieuvre et Subsurf : 2/2

Dernière mise à jour : Avril 2007, pour Blender 2.43 - autant dire qu'il faut que je le remette à jour - surtout que pas mal de trucs ont changé de place depuis Début de la modélisation Ajout des subsurfs Les SubSurfs: Surfaces de Subdivision 11. L'utilisation des subsurf est très simple : Dans le menu d'édition (F9), cliquez sur "Add Modifier" (dans l'onglet "Modifier") et choisissez "Subsurf". Vous devriez voir une forme arondie (une surface de subdivision) apparaître à l'intérieur du... [Lire la suite]
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22 février 2009

Blender Tutorial : Octopus with Subsurfs : 1/2

Last update : April 2007, for Blender 2.43 - it really needs to be updated as many things changed. This tutorial will teach you how to make a little octopus, using the "subsurf" functionality. This functionality allows you to create smooth/organic shapes rather easily. If you don't know the subsurf function, the first part of the tutorial may seems to you very strange, because you're going to create a shape full of angles and looking like an abstract modern sculpture - instead of a smooth octopus. But then the... [Lire la suite]
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22 février 2009

Blender Tutorial : Octopus with Subsurfs : 2/2

Last update : April 2007, for Blender 2.43 - it really needs to be updated as many things changed. Beginning the modeling Adding the subsurfs 2. Adding the subsurfs (or subdivision surfaces) 11. Using subsurf is very simple : In the Edition Menu (F9) click on "Add Modifier" (on the "Modifier" tab) and choose "Subsurf". As you can see now, a rounded shape appeared inside our mesh. On the latest versions of blender, there is 2 different algorithms to create this subsurf (subdivision... [Lire la suite]
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